Resultaat?

De resultaten spelen uiteraard een belangrijke rol.
Door regelmatige oefening zal je houding verbeteren, zal je rechter gaan zitten en soepeler en gracieuzer bewegen.

Activiteiten als zitten, staan, rennen, sporten, dansen of trainen in een fitnessruimte, versterken alleen enkele spiergroepen maar laten anderen ongemoeid.
Pilates oefeningen zorgen voor een evenwichtige ontwikkeling van alle spiergroepen. Het accent ligt op de belangrijke diepe buik- en rugspieren. Deze worden versterkt versterkt waardoor houding, evenwicht en controle over het lichaam verbeterd. Nog een belangrijk voordeel is dat door de diepe en gezonde manier van ademhalen, de longinhoud en circulatie verbeterd.

Joseph zei zelf “You will feel better in 10 sessions, look better in 20 session, and have a completely new body in 30 sessions.” En inderdaad: voor mensen die op zoek zijn naar een strak lichaam is Pilates een pijnloze manier van lekker in je vel te zitten. Voor mensen die op zoek zijn naar een zachtere manier om te trainen is het dé uitvinding!

De voordelen op een rij:
betere lichaamshouding en lichaamsbewustheid
efficiente omgang met het lichaam in het dagelijkse leven en tijdens het sporten
een sterke en soepele wervelkolom dus minder kans op nek- en rugklachten
sterke buik- en rugspieren, met name de vaak verwaarloosde diepliggende buikspieren
sterke spieren rondom het bekken (billen, onderrug, bovenbenen)
een goede beheersing van de bekkenbodemspieren
vergrote lenigheid
verbeterde circulatie
verhoogde stofwisseling
Pilates heeft een ontspannende uitwerking en verhoogt je energiepeil. Resultaat: je voelt je goed!

Regelmatige beoefening van Pilates heeft een gunstige uitwerking op je lichaam.

Afvallen?
Pilates lijkt een goede ondersteuning als je wilt afvallen. De spiermassa wordt gestimuleerd waardoor je metabolisme versnelt en je meer vet verbrandt. Ook de organen worden gestimuleerd, waardoor u sneller afvalstoffen en vocht kwijtraakt. Indien u wilt afvallen is echter alleen het doen van Pilates niet genoeg. Wij raden u aan dit te combineren met een aerobe training van minimaal een half uur per dag en natuurlijk dient u gezond en met mate te eten.